Dreaming is believing.

Alla har en dröm. Det kan vara att gå ner/upp dom där kilorna. Att kunna springa en viss sträcka på en viss tid. Att klara ett prov. Att få det&det i slutbetyg. Att komma in på den gymnasielinjen. Att få det jobbet. Att träffa den personen. Att bestiga ett berg, osv osv.. När man var liten t.ex.. Jag minns själv hur det var, man drömde, ibland var jag mer inne i mina drömmar än i verkligheten. Jag drömde om allt möjligt. Jag skulle bli som Malin Baryard. Jag skulle bli sångare, programledare, kunna flyga, ja.. säg egentligen vad man INTE drömde om.. Men det jag försöker komma till är att drömma är viktigt. Drömma är att bygga upp en fantasibild på det verkliga livet. Drömma är att tro. 
Jag har en dröm. En dröm att en dag lyckas. Att en dag kunna stå där, högst upp på prispallen, gratulera dom två personerna bredvid mig till deras placeringar, och tacka mig själv för allt slit, för att jag lyckades. Drömmar kan aldrig ta slut. Du kan inte stå där en dag och veta, jag har nått min dröm. Det kommer alltid komma nya chanser, möjligheter och tankar. Du kommer aldrig bli nöjd med vad du nyss nått. Det skulle aldrig funka om du bara stannade där föralltid. 
Det viktigaste av allt är att tro på dig själv. Tror du inte på dig själv, kommer inte heller dina drömmar slå in. Att tro på dig själv, att du ska klara en viss sak, är det viktigaste i hela processen. Du skulle aldrig kunna nå ett mål utan att just tro på dig själv. Så sträck på dig, jobba riktigt hårt för din dröm, och en dag kommer du förmodligen stå där, när du nått ditt mål. Med en evighet kvar att leva, och massor av fler mål med ditt liv. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar