Svar angående frukosttips.

Fick en fråga utav en tjej hur jag bar mig åt att variera mellan mina frukostar, vad som är bra osv.. Så jag tänkte svara på det. 
Visste ni att frukost är det viktigaste målet på dagen? Äter man frukost håller man blodsockret på en jämn nivå, och slipper sötsuget. Sen kan man självklart göra bättre/sämre val av vilken frukost man väljer att äta på morgonen. Det kan självklart handla om tid, då jag också vet hur mycket enklare det är att ligga kvar i sängen en halvtimme till än att gå upp och göra iordning en ordentlig frukost. 
 
Känner ni igen när ni sitter på lektionen innan lunch, och håller på att bli vansinnig på att ni inte får gå och äta? Hade ni gjort ett bättre val utav frukost på morgonen, hade både humöret och blodsockret varit på en bättre nivå, och ni hade inte varit lika hungriga.
 
Tro mig, ni kommer må så mycket bättre, och känna er så mycket piggare om ni istället för att ligga kvar och snooza en halvtimme, går upp och gör en stadig frukost. Slutpratat om det. Jag tänkte ge er lite tips och inspiration på vad man skulle kunna äta för frukost, som är enkel, god, och håller blodsockret på en bra nivå. 
 
Några exempel på frukostar;
Fil/yoghurt & bär, eller flingor, kokt ägg, smörgås med mycket pålägg, te, äggröra, havregrynsgröt med hallon, bananpannkaka med frukt och bär, smoothie bestående av naturell yoghurt, frukt&bär och lite honung som sötning. 
 
Min absoluta favorit som frukost är helt klart hallon, blåbär och banansmoothie, hårdbrödmacka med mycket pålägg, och en stor kopp te. 
Med den håller jag mig till lunchtid, utan att dö av hunger.. 
 
Här har ni lite exempel på frukostar, som är goda, och ett bra val. 

Selina skriver:

Var gärna med och tävla på min blogg om ett presentkort för att designa egna iphoneskal: http://seliiinaa.devote.se/blogs/24699999/taevling.htm#WriteComment

KRAM


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar